torstai 24. lokakuuta 2013

Myssy / Mütze

kun liikaa yrittää niin korkealta putoaa. Ajattelin tässä siivota ompeluhuoneen, ja pestä pyykit ja lähteä sitten iltapäiväksi töihin - järjestämään toisen ihmisen asuntoa kuntoon. Ja siinä välissä suunnittelin aloittavani kahden tilaustyön eli vauvan tyynyjen ompelemisen. Lisäksi sain tyttökaveriltani valtavan kasan vaatteita, kokoa 34 eli juuri minulle sopivia, kun olen laihtunut 3 kiloa. Lyhentelin eilenkin kolme hametta ja tälle päivälle olin jättänyt hameen ja pari muuta vaatetta muutostöitä varten koneen viereen. Vaan siellä ne kaikki odottavat päivää parempaa. Makaan sängysssä ja tyttökaverini on käynyt jo kaksi kertaa hieromassa Ischias-hermoa, kun nähtävästi se taas pitkästä aikaa ilmoitti olemassa olostaan sen jälkeen,kun olin nostanut painavaa laatikkoa ja yrittänyt kurotella kaapin päälle. Putosin maahan polvilleni, kun minua puukotettiin selkään..ainakin siltä se tuntui, kun rojahdin laatikon mukana maahan ja jäin siihen makaamaan kuin joku puoleksi tapettu eläin. Suomalaisten voimasanojen saattelemana kompuroin portaat alas ja raahauduin sänkyyn. Onneksi alakerran naapurini tuli apuun, kun löysin kännykkäni ja sain soitettua hänelle.

Lisäksi joku Virus on aktivoitunut elimistössäni ja sain lääkkeet tänään. Guidon piti ajaa Essenin Uniklinikalle hakemaan lääkemääräys, kun sitä ei kuulemma voitu faksata meidän apteekkiin. Se oli kahden tunnin keikka pelkän lääkemääräyksen takia. Nyt toivon, että Virus voidaan rauhoittaa. On sellainen tunne kuin jossain tieteisfilmissä, jossa joku Virus raivoaa eikä sitä voida eristää. Tämä on sellainen Virus,joka jokaisella meistä on kehossaan, mutta meillä elinsiirtopotilailla on immuunisuoja nollassa, joten kaikki elimistön viholliset saattavat milloin vain aktivoitua.

Olen ommellut ja aloittanut myös kutomisen. Innostuin isojen lankakerien katsomisesta ja olen käynyt erilaisia blogisivustoja läpi ja löytänyt uskomattomia käsityöihmisiä joka  puolelta. Paras tähän astisista on http://haaraamo.blogspot.fi/2011/01/ruskeat-palmikkosukat.html

vanhoista langanlopuista kudottu myssy. Silmukoita 40 ja puikkojen koko 5,5, langat pääasiassa kaksin-tai kolminkertaisena, riippuen lankojen paksuudesta. Neuloa voi erilaisia kuvioita, minulla oli tässä myssyssä ensin 6 kerrosta 2 oikein 2 nurin, sitten nurjaa 6 kerrosta ja sitten 1 oikein ja 3 nurin ja sininen osa on samaa jatketta, kunnes kavensin jokatoisen oikein ja kun silmukoita oli 20, vedin langan läpi ja päättelin ja tein pahvipyörylöiden avulla tupsun.

Nyt on pakko levätä. Makaan sängyssä, jalat 5 tyynyn päällä koukussa ja yritän olla huomaamatta selkäkipua. Oli ihan pakko nauraa äsken niin, että kyyneleet valui silmistä, kun Guido kiskoi päällyshousuja jalasta ja yritti pukea minulle yövaatteita päälle. Luultavasti kipu oli niin mieletön, etten pystynyt muuta kuin nauramaan. Siinä sitten kikatimme kuin puolihullut, kun Guido veti pyjaman paidan pääni yli ja huomasi siinä vaiheessa, että napit olivat kiinni eikä pääni mahtunut läpi ja minä roikuin jotenkuten sängyn ja lattian välissä ja hän yritti avata puseron nappeja....

Ei kommentteja: