sunnuntai 18. joulukuuta 2011

LUNTA TULITAIVAANTÄYDELTÄ

Maisema näyttää jouluiselta jatuntuu taikkaan talviselta. Paljon ei lunta viime yönä ehtinyt sataa, mutta sekin vähä valaisee maisemaa ja sinisen taivaan pilkistäessä lumipilvien takaa, ruskeat katotkin saavat aivan erityisen kauniin hohteen.

Joku poropeukalo oli kaatanut mukillisen glögiä minun kasseilleni joulumyyjäisissäja vaikka pesimme ne eilen ja silitimme, ei niistä enää myyntiin ole. Harmillista. Olin ahertanut niin monta viikkoa kassieni kanssa ja nyt jouduin ottamaan ne kaikki pois. Olen tehnyt uusia kännykkäkoteloita, jotka vein kassien tilalle.

Tunnelma kuninkaan ladossa on yhä lämmin ja jouluinen. Väkeä riittää, vaikka minun pienet kassini eivät tee niin hyvin kauppaansa kuin olin toivonut, mutta kyllä kassa silti kilahtelee. Olen sitä enemmänkin sitten kannattanut naapurin kauppaa; suklaata....

kännykkäkoteloita eri mallisia ja vähän eri kännykkämalleille tarkoitettuja.

Paikalla oli taas jouluseimen tekijä ja hänellä oli aivan ihania seimiä. Sain häneltä yhden lampaan ja tähden, jonka voin ripustaa oman seimeni yläpuolelle loistamaan. Siinä on patterilla toimiva tähti.


Erilaisia seimiasetelmia.Minä pidän omastani,kun se on pieni ja kätevä pitää pöydällä.Asettelin pöydälle kuusen havuja ja joulutähden ja isoja käpyjä pihakuusestamme. Nyt koko pöytä  on saanut uuden jouluisen ulkomuodon. Friedhelm kävi tutustumassa seimen  asukkaisiin, mutta totesi kaiken olevan liian pientä - ehkäpä hiukan elotonta hänen leikkeihinsä, joten seimi on saanut olla rauhassa.

Nyt lähden takaisin joulumarkkinoille. Tulin vain kotiin vaihtamaan lämpimämmät kengät jalkaani.

3 kommenttia:

Tilkunviilaaja kirjoitti...

Kuulostaa ihanalta, että teillä on lunta! Meillä täällä vain sataa. Mutta olin puolestasi tosi pahoillani, että kasseille kävi niin ohraisesti. Ehkä niistä saisi vielä käyttökelpoiset, jos ne värjäisi, tai muokkaisi paint-stickeillä? Hyvää joulunodotusta!

elämää Saksalaismetsissä kirjoitti...

joo, se oli tosi harmillista. Väri lähti joistain töistä, mutta kun ne on kerran pesty, kankaista lähtee uutuuden kiilto eikä niitä voi enää kaupata. Ne menee omaan käyttöön.Glögin kaataja soitti minulle eilen ja sanoi, että hän maksaa pilalle menneet tavarat.sain muutamia tilauksia, ja nyt pitää tehdä ne ennen joulua valmiiksi.Hyvää joulua myös sinulle.

Liiolii kirjoitti...

Kauniita seimiä. Minulla on tänä vuonna uusi seimi, Willow Treeltä. Se on herkkä ja yksinkertainen. Kesti kauan hakea omanlaista seimeä. Olen jopa tehnyt itse seimihahmot joskus jonkun saksalaisen lehden mukaan. Jeesus-lapsi vain jäi puuttumaan. :o